خواص و فواید میوه جات

خواص میوه ها, ویتامین های موجود در میوه ها, میوه درمانی و طب سنتی, درمان بیماری ها با میوه های خوشمزه الهی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

دهانشویه خوب خانگی برای کم کردن درد دندان

چگونه در خانه درد دندان را کم کنیم؟

محلول هیدروژن پروکسید سه درصد تهیه کرده و این محلول را در دسترس بگذارید.

با این کار، باکتریها نابود شده و احساس درد و ناراحتی‌تان، تسکین خواهد می یابد. کافیست هیدروژن پروکسید را در دهان‌تان غرغره کرده و بعد از اینکه آن را تف کردید، چند بار با آب آبکشی کنید. اگر دهان‌تان بد بو شده و علاوه بر دندان‌درد، تب هم دارید، هیدروژن پروکسید می‌تواند یک راه‌حل موقتی خوب باشد، اما برای از بین بردن کامل عفونت، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
روغن میخک


روغن میخک، برای بی‌حس و کرخت کردن عصب‌ها بسیار عالی عمل می‌کند، زیرا حاوی ترکیبی به نام اوژنول است که خواص بی‌حس کنندگی است. اما هنگام استفاده از روغن میخک باید خیلی مراقب باشید چون تماس روغن میخک با بافت حساس لثه می‌تواند بیشتر مضر باشد تا مفید و درد را بیشتر کند. بنابراین باید تنها دو قطره از این روغن را روی یک تکه پنبه بچکانید و آن را مستقیما به خود دندان بزنید تا از شدت درد کم شود. همچنین می‌توانید به جای روغن یا عصاره‌ی میخک از خود ِ گیاه میخک استفاده کنید.
دهانشویه خانگی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی

آموزش سفید کردن دندانها در خانه و کلینیک دندانپزشکی

بلیچینگ در خانه (هوم بلیچینگ Home Bleaching)

دندانپزشک، قالب مخصوصی را برای بیمار تهیه می کند و به همراه ژل مخصوص بلیچینگ و سفید مردن دندان با غلظت بسیار کم به کسی که می خواهد دندانهایش سفید شود تحویل می دهد تا در منزل خود استفاده کند.

بلیچینگ در مطب (آفیس بلیچینگ Office Bleaching)

در ایم روش سفید کردن دندانها توسط دندانپزشک در مطب انجام می گردد و بسیار بهتر و موثرتر می باشد, زیرا ژل مخصوص بلیچینگ، با غلظت خیلی بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. (این کار حتما باید توسط دندانپزشک انجام شود و اگر فرد خودسرانه استفاده کند ممکن است عوارض جبران ناپذیری داشته باشد)

بهترین روش بلیچینگ دندان و سفید کردن دندان

مطمئن ترین و موثرترین روش بلیچینگ دندان،  بلیچینگ در مطب (یعنی همان آفیس بلیچینگ Office Bleaching) با استفاده از دستگاه اشعه مخصوص بلیچینگ و با مراقبت ویژه و حفاظت دقیق دندانپزشک میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی

پیوند استخوان ایمپلنت

پیوند استخوان ایمپلنت عمل بسیار موفقیت آمیز و بی خطری می باشد که در آن با استفاده از استخوان طبیعی خود بیمار که از ناحیه دیگری از بدنش گرفته شده است و یا با استفاده از مواد سنتزی و یا اهدایی از فرد دیگر به استخوان فک بیمار افزوده می شود.

پیوند استخوان یا با بی حسی موضعی و در مطب انجام می شود و یا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در مورد معایب و مزایای چند روش مختلف پیوند که به آنها اشاره شد از متخصص ایمپلنت خود سوال کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

بعد از عمل پیوند ستخوان معمولا آنتی بیوتیک, مسکن و دهان شویه ضد باکتری به بیمار داده می شود تا طبق دستور دندانپزشک استفاده کند. همچنین از بیمار خواسته می شود از مصرف بعضی غذاها و خوردنی ها پرهیز کند و به ناحیه پیوند فشار وارد نکند.

مدت زمانی که جوش خوردن پیوند استخوان طول می کشد بستگی به موقعیت پیوند و همچنین تراکم استخوان دارد. این فرایند ممکن است ۳ تا چند ماه طول بکشد.

بعد از این که پیوند استخوان جوش خورد و محکم شد و با استخوان موجود یکپارچه شد جراحی کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی

خوردنی هایی برای سفید کردن دندان ها

خوردن کرفس و سیب
این دو خوردنی حاوی سلولز‌های رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند، این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.


پوست پرتقال و لیمو
پوست پرتقال و لیمو جزء سفیدکننده‌های دندان هستند و تا از آنها استفاده نکنید به قدرت سفیدکنندگی آنها پی نخواهید برد، البته پوست این دو میوه خاصیت اسیدی دارند و روی مینای دندان اثر می‌گذارند و به همین خاطر پس از استفاده از آن‌ها باید دهانتان را با یک ماده مطمئن به خوبی بشویید.

 


یکی از بهترین شست و شو دهنده‌های دهان و دندان هیدروژن پراکسید است که بوی بد دهان را ازبین می‌برد و دارای خواص ضد باکتریایی نیز است، کافی است تا  هیدروژن پراکسید را به نسبت یک به یک با آب ترکیب کرده و حداقل به مدت یک دقیقه درون دهانتان قرقره کنید.

جوش‌شیرین
برای این منظور می‌توانید ۶ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با نصف قاشق غذاخوری نمک، ۴ قاشق چای‌خوری گلیسیرین و ۱۵ قطره روغن نعنا یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه کننده بازدم ترکیب کنید، این ترکیب را به مقادیر کم هر وقت که می‌خواهید دندان‌هایتان سفیدتر شوند روی آن‌ها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشویید.


پوست موز
پوست موز یک سفید کننده مناسب برای دندان است، قسمت داخلی پوست یک موز رسیده را روی دندان‌های تان بمالید تا براق و سفید شوند.


توت فرنگی
جالب است بدانید که بسیاری از افراد از توت فرنگی برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می‌کنند که می توان چهار عدد توت فرنگی را له کرد و با این ترکیب جالب مسواک زد و  استفاده از این ترکیب برای سفید کردن دندان‌ها ارزش امتحان کردن را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی

5 خوردنی مفید برای قلب

بادام زمینی: یک نوع اسید آمینه به نام آر آرینین دارد که می تواند کلسترول را در محدوده سالم نگه داشته و به عملکرد رگ های خونی کمک کند. بادام زمینی غنی از ویتامین ای است؛ آنتی اکسیدانی که منجر به کاهش سطح کلسترول بد و بهبود سلامت قلب می شود.

پسته: اضافه کردن پسته به رژیم غذایی دارای مزایای بالقوه برای قلب است. در افراد مبتلا به دیابت، مصرف پسته باعث کاهش کلسترول تام و کلسترول ال دی ال یعنی دو فاکتور خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. مصرف روزانه ۶ تا ۱۰ گرم پسته با بهبود سرعت پاسخ قلب به استرس، کاهش فشار خون، و بهبود عملکرد قلب می شود.

سیب زمینی شیرین: یک عدد سیب زمینی شیرین متوسط ۱۲ درصد از میزان نیاز روزانه شما به پتاسیم را برطرف می کند. پتاسیم سطح سدیم در بدن را تعدیل کرده و نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

پاپایا: یک نوع میوه استوایی است که غنی از لیکوپن بوده و منجر به کاهش التهاب و کاهش کلسترول بد می شود. لیکوپن موجود در پاپایا سه برابر بیشتر از لیکوپن موجود در گوجه فرنگی است.

ماست: ماست های غنی از پروبیوتیک ها اگرچه برای حفظ سلامت روده ها و دستگاه گوارش مفیدند اما فوایدشان به همین جا ختم نمی شود. خوردن ۷ اونس ماست در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. فقط باید مطمئن باشید که در هنگام خرید ماست، نوع کم قند آن را انتخاب می کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی

درباره تخم مرغ

کلسترول موجود در تخم مرغ برای قلب خطرناک نیست. مصرف این ماده غذایی میزان کلسترول خوب را افزایش داده و در ضمن احتمال ابتلا به سکته مغزی را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد. تخم مرغ سرشار از کاروتنوئیدها است؛ آنتی اکسیدان هایی که خاصیت ضد التهابی دارند. اسید آرژینین تخم مرغ نیز یک نوع اسید آمینه است که به بهبود عملکرد رگ های خونی کمک می کند.

منبع: سلامت نیوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی

بچه های عزیزم آبمیوه های طبیعی میل کنند

به خاطر گرمای بالا در فصل تابستان و فعالیت بالای بدنی اکثر کودکان در این فصل، می‌بایستی برای پیشگیری از کم آبی بدن به مصرف مایعات بیشتر توجه شود. به همین دلیل مصرف آب ارجح‌ترین نوشیدنی در کودکان می‌باشد.

البته بسیاری از کودکان تمایل دارند از انواع نوشیدنی‌های تجاری و گازدار استفاده نمایند.

به همین دلیل والدین می‌توانند با تهیه روزانه انواع آب میوه‌های طبیعی تمایل کودک را به مصرف نوشیدنی‌های سالم و غنی از ویتامین‌ها و املاح به جای مصرف انواع نوشیدنی‌های گازدار و شیرین افزایش دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی

فواید هندوانه برای کودکان

هندوانه با دارا بودن حدود 92 درصد آب و هشت درصد قند و با حجم بالایی از ویتامین‌ها و املاح می‌تواند به عنوان یک انتخاب خوب غذایی برای کودک ها باشد.

در واقع مصرف هندوانه به عنوان دسر یا یک میان وعده بخصوص برای کودکان فعال می‌تواند به عنوان 1 منبع تامین کننده مایعات بدن آنها نیز مطرح باشد.

البته هندوانه باید حتما شیرین و خنک باشد تا کودک با تمایل بیشتری از این میوه استفاده نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی

درباره خواص بادنجان

بادنجان به خانواده بادنجانیان تعلق دارد و در سراسر جهان در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه اغلب به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود، بادنجان ها از نظر فنی یک میوه هستند، زیرا از یک گیاه گل دهنده رشد می کنند و حاوی دانه هستند.

انواع مختلفی از بادنجان در اندازه و رنگ های مختلف وجود دارند. و در شرایطی که بادنجان هایی با پوست بنفش تیره رایج‌ترین نوع محسوب می شوند، آنها در رنگ های قرمز، سبز یا حتی سیاه نیز وجود دارند. افزون بر بافت و عطر و طعمی که به غذا می بخشد، بادنجان میزبان فواید سلامت مختلفی نیز است. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مقاله دندانپزشکی